Hutang...

kalau kite pinjam duit dari orang kite kene bayar kan?? tapi ada sesetengah orang bile pinjam duit tak reti la nak bayar.. kenapa ya?? adakah itu habit?? kalau kite berhutang mesti kite ingat kan?? mustahil la kite tak ingat kite pinjam duit orang. tapi kalo buat buat tak ingat tu yang biasanya menyakitkan hati. Kite pon segan juga bile nak minta balik duit yg kite pinjam kan pada oorang tu. Sebab macam kite pula yang terhegeh2 nak mintak duit. Yang paling bestnye ku ada kawan yang pernah pinjam duit orang tapi bile orang tu mintak balik supaya beliau pulangkan, beliau pon kata kejap, asik berdalih je kata nanti. ku tengok beliau tu duit ade je.. beli barang mahal2 gak hurm.. perangai orang kan?? ape lah..

lagi satu citer pulak pasal PTPTN. hurm.. yg ni pun kire kite berhutang juga. kalo pegi tengok website Anjung PTPTN tu kat bawah die ada satu hadis pasal hutang. huhuh bile baca pon cam terasa gak la. Kawan ku ada gak tanye "Dah dapat JPA ni duit lebih tu bayar la PTPTN. tak banyak pun. Apa apa hal try setelkan hutang dulu" hurm.. ku pun ada terpikir gak lepas beliau kata camtu. Jadinye dah pk pk n decide, tadi petang lepas kelas ku terus gi CIMB daftar internet banking, n terus start bayar hutang PTPTN.. heheh bersyukur gak la dulu ku pinjam setengah je. jadinye satu bulan ku kene bayar RM80 je. ^_^ ok la kot boleh tampung rasanye dengan duit JPA tu... hihihih

takpe la takleh mewah2 ngan JPA, kite langsaikan hutang dulu.. ^_^

2 Comments:

  1. Nadia said...
    bgs2! aku bangga jd kwn ko. hutang wajib bayor! aku fuck gile klo pinjam duit xreti nak byr. paling bengang anak jj tuh. hutan aku dari tahun lepas xreti2 nak bayor.

    >>>utk pgetahuan ko entry hutang2 ni aku dah penat post dulu. xtau la ko ada baca ke tak. mmg aku angin gile weii
    SyQe said...
    huhuhu ada2.. aku da baca da post ko yg tu.. dasyat2.. hahahha

Post a Comment



Newer Post Older Post Home

Blogger Template by Blogcrowds.